Vi söker en kommunikatör till Marathongruppen!

VI SÖKER EN KOMMUNIKATÖR TILL MARATHONGRUPPEN!

Det började med Stockholm Marathon 1979 och i över 40 år har Marathongruppen drivit och utvecklat den svenska motionslöpningen. I dag deltar över 200 000 löpare varje år i något av våra evenemang. Förutom ASICS Stockholm Marathon står vi bakom välkända varumärken som Tjejmilen, Vårruset, Ramboll Stockholm Halvmarathon, Tjurruset och Stafesten för UNICEF.

Vi söker nu en kommunikatör (för ett föräldravikariat) som kan hjälpa till med att driva utvecklingen av våra motionsevenemang framåt.

Arbetsbeskrivning

Som kommunikatör är du med och ansvarar för Marathongruppens marknadsarbete. Du kommer vara en del av den dagliga verksamheten i marknadsförings- och kommunikationsteamet och rapporterar direkt till marknadschefen. Du kommer vara med och ta fram idéer samt producera innehåll för alla våra digitala plattformar.

I tjänsten ingår arbete med att planera, producera och publicera digitalt innehåll på våra evenemangs webbplatser, nyhetsbrev och sociala kanaler och du är en viktig del i att utveckla kommunikationen för vår verksamhet. Du är kommunikationsansvarig för ett antal evenemang och har därigenom nära kontakt med projektledare samt övrigt evenemangsteam internt, samt externa kontakter med partners och sponsorer. 

Din profil

Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring. Du har 2-3 års erfarenhet av digitalt kommunikationsarbete på byrå eller inhouse och är van vid att arbeta från idé till färdig produkt. För att du ska lyckas i rollen som digital kommunikatör krävs det att du har en kreativ höjd i ditt arbete, men också en stark känsla för genomförande. Du älskar att skriva, är intresserad av ett helhetsperspektiv på kommunikation och att anpassa innehållet efter målgruppen och till kanalen. Erfarenhet från löpning är inte en nödvändighet men ett genuint intresse för motion och hälsa ett plus.

För att spegla mångfalden i vår verksamhet ser vi gärna sökanden som hjälper oss att ta tillvara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra, och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättandet av tjänsten.

Rollen som kommunikatör är ett föräldravikariat på 100 procent med start från augusti 2021 till augusti 2022. Urval och intervjuer sker löpande.

Är du vår nya kollega?

Skicka din ansökan senast den 18 juni tillsammans med CV och personligt brev till vår marknadschef David Fridell på [email protected].

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google